Bored on the bus!

Sitter på bussen på väg hem från Malmö. Har varit en mycket trevlig helg, trots att jag suttit inne och jobbat och missat det helt fantastiska vädret.. Jag kom ner i Torsdags och började så smått med att göra klart en 60-tals/hippieinspirerad underarm.


Så himla tjusigt det blir när Bonnie redigerar ens bilder. På Zoi får tatuerarna service inte bara med bildredigering, de läggs även upp på gaddad åt dem. Jösses alltså.
Torsdagkvällen vigdes åt film och kinamat, himla trevligt.

Jag är sjukt irriterad över att usb-kabeln till min kamera är väck. Jag får helt enkelt sno lite bilder av Bonnie, fan vad jag också vill ha en i-fån så att jag kan instagramma. Ha-begär, alltså.

På fredagen hade jag oväntat en no-show, skulle blivit en fortsättning på en liverpool-underarm jag håller på med, men icke. Kunden höll sej oanträffbar, så jag blev tvungen att sitta i solen och dricka smoothies en bra stund istället. Theres ringde ganska snart in en annan kund, där jag färglade någon annans påbörjade linjearbete. Det blev fint, men ingen idé att fota när varken designen eller linjerna är mina.



På kvällen fick jag vara Bonnies +1 (ok, ok, han heter Johnny, men efter en lyckad facerape när jag bytte namn på honom från Johnny Turnwall till Bonnie Turdwall känner jag mej nödgad att fortsätta kalla honom för Bonnie.)
I alla fall, Bonnie var bjuden på Bandit rocks invigning i Malmö, och jag fick vara hans +1. Det var inte så märkvärdigt, men det var gratis drick och mat och snack med trevligt folk.



Efter det var det spelning med Jay Smiths band. Båda förbanden var bättre än Jay, det ena hette Rock n'roll allstars och var helt ok, fast liite väl kaxiga för min smak. Det andra kom jag tyvärr inte ihåg vad de hette men de var bäst denna kväll. Vi gick vidare på lite efterfest som vi lämnade lite väl tidigt, men eftersom vi båda är 30+ och skulle jobba dagen efter så fick vi motvilligt gå hem. Sådan är lagen för de vuxna.

På Lördagen tatuerade jag en mycket trevlig herre vid namn Mile, han ville ha ett par praying hands, och till min stora glädje villa han ha dem i färg.

Det verkar som att Mile blev nöjd, för efteråt bjöd han mej på sin restaurang, Natalie på Pers krog, för en helt fantastiskt trerätters inklusive allsköns dryck. Jag fick då chansen att +1:a Bonnie. Himla bra. Redan efter halva förrätten var både Bonnie och Jag mätta, men det var bara att gilla läget och käka vidare. Huvudrätten bestod för mej av ungsbakade champinjonfyllda tomater, quornfiléer, sparris, potatisgratäng, massa grönsaker.. hu vad gott det var. Bonnie fick plankstek som tydligen var sjukt god den också. Vid det här laget var vi äckligt mätta och satt och suckade ikapp. Då kom efterrätten in. Glass, sorbet och nån sorts chokladgrej som var fylld med smält varm choklad, jag dööör vad god den var. Och så espresso och likör på det.. Jösses.
Bonnie och jag stapplade hem med våra matgravida magar och försökte ladda för lite fest, men mättheten lade sej som ett fett jävla lock över partyhumöret. Seriöst, jag har aldrig varit så mätt i hela mitt liv!
Vi testade att dra till Jack och festa lite, men det gick sådär. Vi hade lite roligt åt en apa med cymbaler, men efter ett tag gav vi upp och gick hem.


I det stora hela en mycket trevlig helg alltså. De är så himla trevliga de där skåningarna. Även de norrländska skåningarna som sakta men säkert tar över Zoi Tattoo.

Vill ni ha lite skåning så kom in nu i veckan å skaffa en tatuering av Jack. Vi kan nog klämma in lite mer jobb på honom!


Kommentarer
Postat av: Bonnie

Men.. Jag heter inte Bonnie! ;)

2011-06-12 @ 02:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0