Owly Sunflower featuring Ninja-Emma


Här sitter Viggo och lyxar till det med en drink. Om det bara kunde sluta vara så jävla regnigt skulle man ju kunna ha det så typ jämt. Har vart en mycket trevlig vecka sedan sist, har hunnit med lite festival, ett bröllop, att BLI tatuerad, liseberg inklusive konsert och en del roliga jobb. Here goes..

Jag tycker att Pernilla personifierar festivalkänsla på den här bilden. Så himla fin är hon. Till hösten får ni antagligen se lite mer av henne, då hon kommer och är gästlärling hos oss. I vanliga fall finnes hon på Alingsås Custom Tattoos. Fast just på den här bilden finnes hon på West Coast Riot.
Där fanns även såklart massa bra musik. Hann med att se Hårda Tider, Bad Brains, (liite)Exploited och Gogol Bordello.

Gogol Bordello

Äntligen börjar det hända grejer med det som nån gång skall bli mina sleeves. Istället för att täcka tomma ytor börjar jag med att göra ett andra lager där det inte var tomt, haha. Där det förr satt en katt på en svamp och lite annan trökig black n grey skall det nu bli en bägare med nattfjärilar och lite annat göttigt.

Före (med stencil då)                                 ..och efter.              
Skall bli massa färg nästa sittning. Är mycket mycket glad över denna förändring! Tack så hemskt mycket till Joel på Bring it on Tattoo. Nästa månad skall Ed Perdomo kitta min tomma hand! :)

Blev lite motvilligt medlurad på Potatisfestivalen av mina systrar. Försökte övertala dem att en krogrunda i götet skulle bli mycket trevligare, men förlorade och fick stå ut med regn och överförfriskade tanter ackompanjerat av fruktansvärd musik. Förhänget var dock mycket trevligt, kvällens höjdpunkt var när min fina klumpiga syster Emma ninjade av ett glas på mitten utan att spilla.

Så jävla snyggt! Lägg även märke till den grymma förfestmusiken i bakgrunden.. :)
Lite kul var det också när NinjaEmma kom ut från toa med den klassiska svansen av dasspapper under klacken. Tänker inte ens lägga upp några bilder från öltältet. Ni vet hur det ser ut, ni vet att det är misär! :P



Viggo på väg till bröllop. Observera att han har en gigantonormous hand bakom ryggen!

Viggo är så jävla mycket coolare än mej..


Igår blev det lite liseberg och lite Flogging Molly. Och inget regn. Helt fantastiskt!


..och så lite jobb, då. Med betoning på lite. Har bara jobbat två dagar denna veckan. Nästan som semester! :)
Började på ett roligt projekt på Helene:

Liten sneak peak här bara, skall ju till massa mer färg och bakgrund. Ser fram emot fortsättningen!
Antar att Helene också gör det eftersom en fin solros kom inramlande i studion ett par dagar senare!

Så himla gulligt! Tack så hemskt mycket, Helene!

Avslutade ett projekt också, Robert har blivit av med sin nittitals-synd! Haha

Med hjälp av lite laserblekning gjorde han mitt jobb så sjukt mycket lättare!

Två sittningar, totalt kanske 8-9 timmar så blev det en uggla istället.

Idag har ägnats åt gräsklippning, tvätt, städning och hämtning av ett stycke unge från konståkningsläger.
Imorgon blir det fest på lagom barnvänlig nivå. Glad midsommar allihop!




Kommentarer
Postat av: Oskar

Glad Midsommar på dig med!

2011-06-24 @ 12:18:47
Postat av: Anonym

Coolt, tyckte väl att jag såg dig på Liseberg när Flogging Molly spelade, hade tänkt hälsa men du hann försvinna :P

2011-06-25 @ 13:53:00
Postat av: Vilda

Haha, hade ju varit lite roligare om man visste vem det var som kommenterade ovan.. ;)

2011-06-27 @ 18:18:26
Postat av: Art By Tina/Tina Axelsson

Tack för den lilla mässan i Vårgårda som du styrde upp! Lyckades inte säga hej - men tog lite bilder. http://trueborn.blogg.se/2011/july/vildatattoo.html



Ser fram emot den 23/8 då det äntligen är min tur att få min arm dekorerad av dig.

2011-07-10 @ 11:32:11
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-12 @ 22:34:34
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0