Randomness

Jaaaha.. här har det inte hänt mycket det senaste, vilket för det mesta innebär att det hänt desto mer i det riktiga livet. (Och nej, Benny, nu menar jag inte på facebook.) Orkar inte göra två inlägg så ni får leva med att det blir lite blandat privat och jobb här.

Idag fortsatte jag på Saras halvsleeve, ytterligare ett porträtt.
(Gissa vem? En lycklig ost vinner en pulverkaffe på Café aDvokado.)


Och så Johnny läkt och fin (nåja, lite silverhud fortfarande..):

Nästa sittning blir det en gubbe till.

Igår var vi med ungarna på bio, sammys äventyr 3D. Viggo gillar inte när det läskiga kommer nära. Tur då att det blir mindre läskigt om man tar av sej glasögonen. Korallrev nära är dock ok.
När vi kommit hem bestämde Embla att det var läge för pepparkaksbak. Sagt och gjort, med kristyr och allt.


Och eftersom Embla is the boss så var det även hennes beslut att sedan färga håret OCH hela badrummet ceriserosa. Resultatet blev typ som på bilden ovan, fast sjukt mycket mer rosa. Embla tyckte förövrigt att badrummets nya färg var en klar förbättring. Jag vet inte ja..

Helgen som gick spenderade jag mestadels på tåg, tur och retur till Stockholm med bland annat 1,5 timmars tågbyteväntetid i Skövde. Mycket tråkigt. Själva Stockholmsvistelsen i sej var desto trevligare, heldag på kurs "huden och dess sjukdomar" med extrem träsmak i stjärten och en hel del ny kunskap som resultat. Och så en helkväll med mjöd på sjätte tunnan och lite "efterfest" med artfusion i sällskap av de här trevliga två:

Peter "Porky Pete" och Cajsa som hellre sluppit vara med på kort.
Sjätte Tunnan är ett sjukt fint ställe, blev nästan lite Clematis-nostalgisk. (Ni som inte delar min medeltids-nörderi passion fattar garanterat inte vad jag menar, men det gör inget.)

Medeltidskrog inklusive random stockholmare.

Veckan som gick innan det resulterade inte i så mycket färdiga arbeten, men fick en läkt bild på den här:

Och så en liten sneak peak på en grej som jag tänker skall bli jäkligt tuff tillslut. Skall bli mörk bakgrund, såklart, för att förstärka färgerna.


Helgen innan dess var Lotta och Jag i Norrköping på Studio Fusion Party, Kurser, mat, folk och fest. Tyvärr slutade festen för min del med lite väl mycket Kapten Morgan och en smärre minneslucka, vilket måste innebära att det var sjukt roligt, eller?



Och så en liten blomma/krusidull från veckan innan det.



I morgon tänkte jag skriva ett inlägg om Benny.




Kommentarer
Postat av: B-boy

jag tycker inte inlägg om benny :)

2010-11-15 @ 21:59:04
Postat av: Gertrud

Ja tycker att den där trevlige karlen Benny nämns för lite i den här bloggen!!

2010-11-16 @ 11:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0