Okynnes

Vet inte om jag orkar ursäkta mej mer för att jag blivit så kass på att hålla bloggen uppdaterad.. Nej, jag skiter i det idag faktiskt. Grym dag idag, var ute hos Jen och Casper och pic-nicgrillade och njöt av solen. Efter jobbet då, såklart. Började på lite nytt jox på Jen, och avslutade Mikaels underarm. Totalt 11,5 timmars arbete. Det är nu jag borde lägga upp bilderna på projektet, men så kul ska vi inte ha. Kameran ligger nämligen kvar på jobbet, innehållande alla bilder sedan senaste blogginlägget. Skall inte säga imorgon kanske, för då glömmer jag väl dongeln på jobbet istället.
I Lördags var det då årets happening (ok, efter cykelfesten kanske) i Vårgårda City. Vårmarknaden. Härlig blandning av bönder, bananer, knallar och odrägligt fulla mustaschmän. Lotta och Barry fick sitta inne hela dagen medans jag gled runt och delade ut flyers. Sånt som chefer brukar göra, har jag hört. Embla ordnade med ansiktsmålning och försäljning av egenhändigt ihopknåpade smycken. That's my girl!

Viggo med frisyr.

Viggo med typisk kort frisyr. I typ Januari. Hans hår växer som ogräs. Mamma med typisk Indienbränna. Den försvann typiskt fort.

Viggo innan den ödesdigra dagen då hans fina hår försvann. Hittade honom under bordet med en sax i näven och den mest groteska hockeyfrillan ever på pallet. Han ville inte ha lugg, dvs han ville ha lång lugg, och tänkte att han skulle lösa det genom att kapa av allt hår på främre delen av huvudet. Mindre lyckat. Han grät när jag klippte av resten. Stackarn. Numera ser han mest ovårdad ut men vägrar att klippa sej. Vet inte hur detta inlägget kom att handla om Viggos hår. Det liksom skrev sej själv när jag spanade lite efter utfyllnadsbilder i brist på bilder på jobb.

Ja, så har ju någon bränt ner tångahallen. Ännu en major happening i Vårgårda om än av det mer tråkiga slaget. Var tydligen trafikstockning på Tånga idag tack vare alla katastrofkåta människor som var tvugna att åka dit och spana. Gissar på att det ser ut som en hög med aska och massa skrot, så jag hoppar det.

Har äntligen fått min semester planerad. Hoppas på hela tre veckor i år. Hade egentligen tänkt vara hemma hela sommaren och ta en resa till vintern istället, men börjar bli mer och mer ressugen. Vill gärna åka till Cornwall, England igen. Var där för kanske sju år sedan, så sjukt vackert. Bilsemester dit kanske, med några stopp i Tyskland och Holland? Får se.

Engla, London Eye och Big Ben. Mycket najs minisemester förra våren.
Nä, ska sluta okynnestjata nu. Laters.

Kommentarer
Postat av: Agnes R.

Jag förstår då rakt inte vad du menar med Spam, jag skriver bara jeteviktiga saker! Jag tycker det visar på tydligt ledarskap att dela ut flyers. Jag ska rösta på dig som årets chief.

2010-06-01 @ 17:12:00
URL: http://vanavoordning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0