Apart write

Har blivit mest bilder, och inte så mycket text i den här bloggen, förvisso av förklarliga skäl.
Sitter på jobbet och slår ihjäl lite tid. Hade bråttom förut, men hann ändå inte till träningen, så nu har jag typiskt obråttom. (Medveten grammatisk miss.)
Att särskriva.
Roligt, irriterande...
I förra inlägget skrev jag "för övrigt bla bla", och blev sjukt osäker på om det verkligen skulle vara särskrivet eller inte. Anledningen till att jag tänker så överhuvudtaget är att Tobbe och jag brukar har roligt på särskrivares bekostnad, inget illa ment! I alla fall, Kände mig tvingad att utreda saken och slog upp ordet/orden i SAOL. Det visade sig att För övrigt OCH Förövrigt är ett korrekt sätt att skriva. Har i detta inlägget använt ett antal andra ord som jag brukar vara osäker på; I alla fall/Iallafall och överhuvudtaget/ över huvud taget, och som jag vanligtvis undviker av den anledningen. Slog upp dem med, med resultaten: I alla fall: särskrives oftast. Även här alltså korrekt either way. Överhuvudtaget hade TRE korrekta stavningar, helt ihopskrivet som jag valde, över huvud taget och över-huvudtaget. Det senare ser ju jävligt märkligt ut, men rätt, tydligen. Summan av kardemumman här är alltså, fan vad jobbigt det är när man har rätt oavsett! haha!

Kommentarer
Postat av: Jesper Poulsen

Mycket bra läsning må jag säga :)

2010-02-26 @ 22:25:48
URL: http://poulsens.blogg.se/
Postat av: Tobias Borg

Bra skit det här. Eller "skit bra" som min chef skrev i ett mail. Jag tackade för rådet och påpekade att han egentligen inte har med det att göra.

2010-02-27 @ 03:53:25
URL: http://www.tobiasborg.se
Postat av: Tobias Borg

För övrigt så hade det varit mycket roligare om du skrev "apartwrite" i rubriken. :)

2010-02-27 @ 09:32:28
URL: http://www.tobiasborg.se
Postat av: vilda

haha, ja, fast ihopskriven engelska är inte riktigt lika roligt som särskriven svenska. Inte lika roligt som turkhits heller. Vad sa chefen? haha, klockrent!

Och tack, Jesper!

2010-02-28 @ 13:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0