En dag som idag som idag som idag..


Tänkte att det skulle vara vår idag, men det var det ju inte riktigt. Hängde med syrran och hennes kottar, kikade på barnkläder och stod i snålblåsten och höll koll på fyrhjulingsåkande ongar.

James Fjunboll och lillasyrran.

Emblin!

Får väl lägga upp en bild på mej själv med. För att det skall bli rättvist. (syrran var nämligen livrädd att jag skulle lägga upp en bild på henne på bloggen, och nu gjorde jag ju det så..)
Fixade Emblas favvorätt "plattbrödsrullar med örtsmör, ost och lök à la gotland". Det var mest Embla som fixade, faktiskt. Hon gjorde degen, åkte och handlade och hackade lök. Viggo kavlade ut degen med en pet-flaska. Vete fan vart kaveln tagit vägen, men det funkade ju det med. Hade ungefär 1 kilo mjöl på köksgolvet sen..
Själv fick jag ett litet kreativt infall och målade ett par grejer som för en gångs skull inte var en skiss till någons tatuering eller en stämpeldesign.


En Bambi och en vampyr.. hm..
Eventuella trogna bloggföljare ser väl varifrån inspirationen till rådjuret kommer. Damen dök upp i huvudet utan några förlagor.

Fick denna fina trollkarlen av Embla.

Jo, jag glömde ju visa er hur fina de bruna möblerna blev svarta. Here goes:

Alla bilder utom den sista är tagna med Emmys kamera. Lånar den i helgen för att känna lite om det är en sån jag vill ha. Är trött på min klumpiga (visserligen rätt liten för att vara en systemkamera) pentax, och dessa eviga inköp av AA-batterier. Vill ha något mindre och smidigare, men med vissa manuella funktioner. Tips emottages gärna!

Kommentarer
Postat av: Puck

VA...ritar du annat är stämpeldesign o tatueringar???sluta genast med detta .

Kramar till er alla från oss alla

Puckelina

2010-04-18 @ 01:54:14
Postat av: Anette Andersson

Fina bilder på mina barn o barnbarn! Du är lika duktig som vanligt!! Så himla stolt mamma! Emblas trollkarl var riktigt läcker! Hon har någon speciellt i sina målningar...Kramar!

2010-04-18 @ 10:33:03
Postat av: Therése

Ett tips på en liten smidig kamera med vissa manuella inställningar är Canon powershot xs200 is. Vet många med mig som varit nöjda med den.

http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/PowerShot/PowerShot_SX200_IS/index.asp

2010-04-18 @ 19:03:19
URL: http://tess.zoomin.se/blogg
Postat av: Tobias Borg

Tror inte att det blir så mycket bättre än en G9 som du har lekt med om du vill ha en mindre kamera som fortfarande presterar bra (under rätt förutsättningar), har hyfsade ISO egenskaper och helmanuellt läge.

2010-04-19 @ 10:39:02
URL: http://tobiasborg.se
Postat av: Engla

Tack för att du inte tog den bilden där ja petade näsan iaf ;P

2010-04-20 @ 17:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0