Alltings jävlighet.

Påskdoneriet fortsätter. Planen idag var att rensa Emblas utklädningslåda och hitta asbra påskkärringoutfits till både Embla och Viggo. Ja, Viggo vill också vara påskkärring, som Smilla (favvon på dagis). Hittade ingen kjol som var stor nog att passa Embla, dom växer ju dom små jäklarna! Hittade en klänning i min egen garderob (ja, den var för liten, och ja, jag växer också, uppenbarligen..) som jag tänkte sy om till en långkjol till henne. Snabbt och lätt ordnat, en sax, lite resår och en symaskin. Helvete, gav ju bort hela resårsamlingen, som jag tänkte bara tog plats och aldrig skulle komma till användning, till Elinor igår. Så jävla typiskt, här har en grej legat och samlat damm i flera år, och tro fan att när man väl behöver den så har man precis gjort sej av med den. Men, ingen fara på taket, syr en kanal bara och trär i ett vanligt band. Sätter mej vid symaskinen, som antagligen fortfarande är helt matt efter alla jävla elefanter. Men, wtf!? Pressarfoten är magiskt försvunnen!? Hur i helvete? Oh well, hittar en annan pressarfot, antagligen ämnad för ett helt annat ändamål än raksöm, men va fan, det lär ju bli nån sorts söm oavsett. Sätter i den. Trär övertråden. Trär.. eh va? hylsan till undertråden är också borta! Det jag ville säga från början innan jag got carried away var, är det nån som har en lång kjol att låna ut till Embla tills i morgon? Engla? Mamma?
Eller egentligen ville jag bara smita iväg och skriva av mej lite, som alternativ till att kasta grejer som symaskinen brukar tvinga mej till i vanliga fall.

Kommentarer
Postat av: Anette Andersson

Läste det här inlägget för sent, så jag kan inte hjälpa dig, hoppas det löste sig! Kram! =)

2010-04-02 @ 13:05:07
Postat av: Anonym

vadå försent? påsk är ju i morron, såvitt jag vet! :P

2010-04-02 @ 13:19:49
Postat av: Anonym

Ok, trodde det var till dagis!:S Behöver du en eller?

2010-04-02 @ 13:52:43
Postat av: vilda

Embla hittade en som vi köpte i Indien som blir perfekt. Tack ändå! *

2010-04-02 @ 14:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0